Van den Berg trip USA

Een weergave van onze voorbereidingen en reis naar Amerika in april/mei 2008.

zondag 4 mei 2008

Dolphin Day!

Na het schrijven van het blog gisteravond, hebben Frank en Niels op tv nog de spannende basketbal wedstrijd in de play-offs gekeken tussen de Atlanta Hawks en de Boston Celtics. Gewonnen door de Hawks waardoor de zevende wedstrijd van de "best of seven" zondag gespeeld gaat worden.
Opgestaan om 7.30 AM om te gaan ontbijten. We kunnen geroosterde broodjes halen bij de receptie, met cinnamon rolls, cakejes en sinaasappelsap, koffie en thee.
In dit hotel is geen ontbijtruimte dus nemen we het mee naar onze luxe en grote kamer om het daar op ons gemak op te eten. Het is al lekker zonnig buiten, en als we wegrijden bij het hotel zien we dat het al 78 Fahrenheit is, dat is zo'n 23 graden.
Vandaag verlaten we de Keys weer waar we het prima naar ons zin hebben gehad. Mooi weer en een lekker sfeertje. Echt vakantie!
Onderweg stoppen we bij het Dolphin Research Centre, waar we naar binnen gaan en een kaartje kopen, en dan blijkt dat ze allerlei soorten programma's hebben waar je aan kan deelnemen, zonder reservering!
Nou, dat moet dan natuurlijk ook maar gebeuren als je hier bent en we (Niels, Marit en Bianca) kiezen voor "Meet the dolphins" waarbij je een dolfijn mag aanraken, en hem een "handje" (flipper) mag geven. Om 2 uur PM zijn we aan de beurt en het is echt super om dit zo onverwacht mee te mogen maken.
We worden op een vlonder gevraagd waar we met z'n drieen opzitten en Rainbow (zo heet de dolfijn) mogen aaien en aanraken, en Frank maakt er foto's van. Er wordt ook een foto gemaakt door een fotograaf, die we daarna ook aanschaffen, ze zijn erg leuk.
Nog even een show zien van deze prachtige dieren en daarna gaan we op weg naar Miami Kendall. Op de weg richting de Keys, de andere kant op dus, is het erg druk en staat een lange file, we zijn blij dat we daar niet instaan, het is maar een 1 baansweg er naar toe, maar wij hebben er geen hinder van gelukkig.
Om ongeveer 4.30 PM komen we bij het hotel aan, Holiday Inn Express. Het blijkt een bijna nieuw hotel te zijn en alles ziet er chique uit. We brengen de koffers naar boven, kamer 205, en ruimen een beetje de boel in. Marit en Bianca gaan even zwemmen, en Frank uiteindelijk ook even. Daarna zijn we allemaal een beetje moe en hebben niet zoveel zin meer om iets te gaan ondernemen. We besluiten om wat te gaan eten en belanden bij Taco Bell. Als afsluiting nog even naar Starbucks onze favoriete koffie en chocolademelk halen en dan terug naar het hotel.
Frank, Niels en Marit gaan nog even fitnessen, hardlopen op de loopband en fietsen en dan is het echt einde dag.
Tot morgen dan maar weer he!!!!!