Van den Berg trip USA

Een weergave van onze voorbereidingen en reis naar Amerika in april/mei 2008.

zaterdag 26 april 2008

We zijn er!!!

Vrijdagochtend 25 april zijn we rond zes uur opgestaan en door Omi en Thomas naar Leiden Centraal gebracht. Daar hadden we de trein van zeven uur naar Schiphol. Op Schiphol was het erg druk in de vertrekhal, maar omdat we al hadden ingecheckt en onze boardingpassen al zelf hadden uitgeprint, was het een kwestie van onze koffers afgeven. Dat ging vrij vlot.
Even shoppen en koffie drinken en toen naar de gate. Daar moesten we wel een tijdje wachten, maar om 10 uur stapten we het vliegtuig in. We hadden vier plaatsen naast elkaar, rij 21 stoel F t/m J. Stoel J was bij het raam. Waar Marit graag wilde zitten.
We stegen op om 10.45 uur.
De vlucht ging hartstikke goed en uiteindelijk landdden we om 13.40 PM. Precies volgens planning. Tijdens de vlucht hebben we ons prima vermaakt met voornamelijk film kijken, eten en drinken. We werden continu voorzien van snacks, drinken en maaltijden.
Op Atlanta International Airport was het giga druk. We hebben een behoorlijke tijd in de rij gestaan voor de immigration. Waar we vervolgens een hele vriendelijke "sheriff" aantroffen. Voor ons heel prettig dus. Daarna de koffers ophalen en door de douane. Dat was dan weer zo gepiept. Daarna moesten we onze koffers weer afgeven voor intern transport naar de aankomsthal. Toen moesten we in de rij voor de security. Dit duurde het langst. Je moest je schoenen uit, sieraden af, maar wij kwamen er zonder problemen doorheen. Van daaruit met de trein naar de aankomsthal. Prima geregeld, en direct toen we van de roltrap kwamen zagen we Tjeerd en Kiki. Bijzonder plezierig en heel leuk om hen weer te zien.
Met elkaar hebben we de koffers opgehaald en bij Hertz de formaliteiten voor de huurauto geregeld.
Bianca en Marit zijn met Kiki naar hun huis in Marietta gereden. Niels, Tjeerd en Frank hebben de auto opgehaald. Deze stond met sleutel erin al klaar en we konden zo het terrein van Hertz afrijden. Bij de poort werden nog wat gegevens gescand en hup de weg op.
Qua rijden wel even wennen, maar het rijd hier redelijk relaxed.
Al met al waren we om ongeveer 5.00PM in het prachtige huis van de familie Edelman.
Het huis bekeken, onze spullen opruimen op onze eigen kamers in de basement. Die we geheel tot onze beschikking hebben, geweldig.
We hebben wat gedronken, bijgekletst, gegeten, bij Starbucks koffie gedronken (nog een whisky) en daarna naar bed. Dit was ook wel echt nodig, na zo'n lange reis, voor ons was het eigenlijk al een uur of vier 's nachts.
In de tussentijd was Niels in Nederlandse tijd natuurlijk al jarig, gefeliciteerd. Hij moet alleen nog even wachten tot vanochtend om ook hier jarig te zijn.
Het is nu 6.50AM en we liggen in bed dit bericht te typen. Zo meteen douchen en dan gaan we bekijken wat we gaan doen vandaag.

Steve zei

De reis is dus goed verlopen, en het ziet er niet verkeerd uit wat ik op de foto's zie!
Het is hier nu 19.23, bij jullie dus 13.23, dat betekent dat je nog een hele verjaardag te gaan hebt Niels.
Ik ga zo naar Melis, iedereen komt daar naartoe en daarna naar In Casa met z'n alle. Maak het niet te laat, morgen naar Rotterdam zoal je weet.
We drinken dr 1tje op je! En als jij het wilt 2;)
Nog een fijne dag en ik ga jullie vakantie online aandachtig volgen!
Groeten Steve

Unknown zei

Niels gefeliciteerd!!!! Hartstikke leuk om te lezen hoe de reis jullie is vergaan!

Kees & Anja zei

Hoi allemaal,
Heel goed te horen dat de reis goed is verlopen.En nu dan maar heerlijk verder genieten.
Trouwens wel een heel "aso" bak zeg waar jullie de komende weken dus heel lux in flaneren!! Maar goed be carefull!.
Trouwens mooi stolpje hoor van Tjeerd en Kiki.
Niels nu van harte met je officiele 19e verjaardag.
We volgen jullie.

Much love, Anja & Kees

elsjanmozes zei

wat een aparte manier om jullie zo te volgen! Al een beetje bijgekomen na de heenreis? (Het is hier nu zondagavond 20:10)
We hebben vrijdag heel erg aan jullie gedacht en bedachten dat het weerzien met Tjeerd en Kiki bijzonder moet zijn.
Niels, alsnog van harte gefeliciteerd met je 19e! Hoe was dat, jarig zijn op z'n amerikaans?

We blijven jullie volgen hoor,
heel erg veel plezier en veel liefs uit Zaandam

Denniz! zei

Well hi there! How are ya'll doing?

Goede trip gehad dus! Nelish bij deze nog gefeliciteerd ;) Had geen tijd om eerder te zeggen! druk druk druk he:P
Waarschijnlijk is het heel vet daar in the U, S and A! Blijft toch ook mijn droom!

Nou veel plezier nog daarzo! ByeBye! xxx DenniZ!

rob en belinda zei

Lieve familie van den Berg, wat heerlijk om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. En Niels.... nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!!